Merancang Untuk Berjaya.....

"Kita bangkit dari kegagalan, Kita belajar dari kekecewaan, Dan kita mesti mengerti dan memahami, Apa yang kita alami hari ini, Bukan bererti matinya semangat, Berkubur keyakinan begitu sahaja, Tapi dari rebahnya sekeping hati, Akan bangkit seorang insan, Mengangkat martabat maruahnya, Yakin akan dirinya, Menjulang kembali kekuatannya, Menggegar kembali jeritan dan laungannya... Allahuakbar...."

Kadang-kadang, ade yang masih nak dok bawah ketiak mak ag kan....
tapi bagi aku better berdikari....

hehehe...
sambil menyelam mengorat ikan duyong....
tuh yang aku buat mase aku dok kat kuale kangsor nih....

pas abis je latihan industri, aku terus je pergi kerja kat R & R sg. perak.....

hehehe...
name syarikat yang aku keje tuh "EDDY LEMBAH ENTERPRISE"....
cam tak komersil je kan...
huhuh... gerai no 7....
nanti sampi jangan tak singgah lak yer....

hahahah....
jap2...
kalu jarak tempat keje dari umah aku ar...
dari highway - 9km
dari pekan kuale(ikut senawar) - 8km...
ikut sayong - 13km...

fuh penat gak siot....
perjalanan da la lame....
tapi xpe... hari biase,kalu aku sampai jer, mesti aku dok tepi kedai dulu...
lepak2 minum air....
hahahah...

Ni jambatan Sultan Azlan Shah,yang selalu aku lalu tuh...



tapi yang nih arah nk g utara,time aku nk balik,baru aku gune jalan nih....

heheheh....



Nih lar terowong ipoh pemisah antara highway ipoh ke kuala kangsar,on da way nk ke R n R Sg perak la nih....



Ni lar,kalu nk parking kt cni lar...
nih baru weekday,kalu weekend nih,amboiiiiii....
bukan main penuh lagi parking....
mane pegi perancang nih.....
parking pun xcukup da....



Ni lar kedai no 7 yang aku cakap tuh,
6t singgah2 lar wei....
ade jagung....
ade air kotak...
ade popcorn...
ade jus ag tuh....



ha... tengok r ag...



ni lar air juz tuh....

hahahaha....



Ha,nih lar tempat aku keje...
tengok lar yang ade bulatan tuh...
situ gak tempat aku lepak2,tempat aku imbas kenangan lame bersama si dia...
cewaaaaahhhhh....

hehehehe...


So, tuh lar keje aku....
kita MERANCANG,Allah tentukan....

Aku keje pun coz aku merancang nk simpan dwet,senang kalu aku nk beli pape n senang kalu sambung pembelajaran aku nanti...
betol tak???

ok,tatata....

0 PerancanG:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan


Segala isi kandungan dan gambar-gambar di MUB's blog (Merancang Untuk Berjaya) ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada MUB's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998