Merancang Untuk Berjaya.....

"Kita bangkit dari kegagalan, Kita belajar dari kekecewaan, Dan kita mesti mengerti dan memahami, Apa yang kita alami hari ini, Bukan bererti matinya semangat, Berkubur keyakinan begitu sahaja, Tapi dari rebahnya sekeping hati, Akan bangkit seorang insan, Mengangkat martabat maruahnya, Yakin akan dirinya, Menjulang kembali kekuatannya, Menggegar kembali jeritan dan laungannya... Allahuakbar...."

Tuntutan Berkaitan Alam Sekitar

Assalamualaikum...

Hari ini, aku cerita tentang alam sekitar,anugerah Ilahi...



Dalam perancangan, kita masih menitikberatkan tentang alam sekitar...
Tuntutan alam sekitar ini boleh dilihat dari pelbagai sudut....
Ia juga merangkumi aktivit seperti kitar semula, penggunaan tenaga, air dan sumber secara lestari serta kesannya terhadap kehidupan dan alam sekitar...

Berikut ini antara tuntutan berkaitan alam sekitar...




a)Produk mesra ozon atau selamat digunakan tanpa merosakkan lapisan ozon.

Ini macam produk yang mesra alam la...
takkan itu pun tak tahu...




b)Barangan kitar semula.

Logo kitar semula hendaklah menepati kejelasan bagi membolehkan untuk pengguna memahami bahawa barangan tersebut boleh dikitar semula...



c)Boleh diisi semula.

Setiap syarikat atau pengeluar lebih baik mengeluarkan produk mereka yang boleh diisi semula supaya mudah untuk pengguna menggunakannnya... Contohnya pen....



Semoga anda menjaga alam sekitar yea...
hehehe..

0 PerancanG:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan


Segala isi kandungan dan gambar-gambar di MUB's blog (Merancang Untuk Berjaya) ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada MUB's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998