Merancang Untuk Berjaya.....

"Kita bangkit dari kegagalan, Kita belajar dari kekecewaan, Dan kita mesti mengerti dan memahami, Apa yang kita alami hari ini, Bukan bererti matinya semangat, Berkubur keyakinan begitu sahaja, Tapi dari rebahnya sekeping hati, Akan bangkit seorang insan, Mengangkat martabat maruahnya, Yakin akan dirinya, Menjulang kembali kekuatannya, Menggegar kembali jeritan dan laungannya... Allahuakbar...."

Assalamualaikum...

Kuala Kangsar Bandar Diraja...
Korang nak tau pasal Kuala Kangsar?

Bagaimana kuala kangsar mendapat namanya.... mengikut kepercayaan orang ramai, Kuala kangsar kononnya berasal dari rangkai kata Kuala Kurang-Sa yang bermakna 'Kuala Kurang Satu'...Kononnya orang yang mula menemui tempat ini mendapati ia berada di kuala sungai yang kesembilan puluh sembilan dikira dari muara Sungai Perak ketika mudik ke hulu...



Begitu la ceritanya... kalau nak tahu lebih lanjut lawati...
web ini...

Kuala Kurang-sa

banyak perkara menarik yang boleh korang dapat di kuala kangsar ini...


Pertama sekali sudah semestinya Sg. Perak....
hahaha.... Ia adalah sempadan kepada 'sayong' dan juga pekan kuala kangsar...

Kemudian,yang terkenal di kuala Kangsar,semestinye 'Labu Sayong' dan kraf tangannya yang lain.....




Kenapa name ia 'Labu sayong'???
Sebenarnya, labu ini asalnya dibuat oleh penduduk peribumi di Sayong...
hehehe...
Tengoklah,labu yang besoOoor kat simpang nak ke Sayong....



Hehehe....

Pahtu,kalu korang ke kuala kangsar, korang bley tengok pelbagai bangunan warisan...
Antaranya... Sekolah Menengah Kebangsaan Clifford....
Ia telah dibina pada tahun 1897....
Lameeee tak????
hehehe... dulu aku bersekolah di situ selama 5 tahun....


Pahtu, musuh tradisi Clifford School... hehehe... dalam sukan je lar...
xbaik bermusuh dalam islam....... betol tak????
bagunan nih pun da lame.... tahun 1905 kalu tak silap aku...
huhuh....


hehehe...
pahtu,kalau korang tinggal di kuala kangsar pun boleh...
jgn ingat kat kualee takda tempat penginapan kay...
hehehehe...
Antaranya ,Safari Resort, rest house, Hotel KK dan mcam2 lagi...
Nih la antaranya,gambar rest house dan safari Resort (pemandangan dari Jambatan Sultan Azlan Syah).....




Ni la Safari Resort...



Pahtu....

Korang ley gak berkunjung ke Galeri Sultan Azlan Syah yang terletak di Bukit Chandan.....




Tetapi sebelum korang ke sane,korang mesti kene melalu Menara Jam...



Pahtu, disamping Galeri SAS, korang boleh terus menunaikan solat di Masjid Ubudiah....
Indah tak keindahan dan kesenian islam????
btol tak????


Dan korang leh terus lajakkan diri ke Muzium yang sebelum ini adalah Istana Kuning....
Yang kini diganti oleh istana besar... Sultan Azlan Syah...


cantik tak dalamannya???


So, datang la ke Kuala Kangsar Bandar diraja...
Hehehe.....

1 PerancanG:

Shafik Ghazali said...

Terletak 1km dari Pusat Bandar Kuala Kangsar

Kadar semalam MYR 150/malam

Membuat tempahan terlebih dahulu

KEMUDAHAN

RUMAH 2 TINGKAT
3 BILIK TIDUR
1 RUANG TAMU
2 BILIK AIR
DAPUR

KEMUDAHAN LAIN

TELEVISYEN
BERPERABOT
KATIL DAN BANTAL(lebih jika ada permintaan)
TUALA MANDIAN DISEDIAKAN
PETI AIS
KEMUDAHAN MEMASAK
AIR COND

[Tv , Air Cond , dapur , Tuala , Wifi disediakan]

jushafikhomestay.blogspot.com

Tel: 012 549 6200-En Shafik
017 518 6838-Pn Azizah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan


Segala isi kandungan dan gambar-gambar di MUB's blog (Merancang Untuk Berjaya) ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada MUB's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998