Merancang Untuk Berjaya.....

"Kita bangkit dari kegagalan, Kita belajar dari kekecewaan, Dan kita mesti mengerti dan memahami, Apa yang kita alami hari ini, Bukan bererti matinya semangat, Berkubur keyakinan begitu sahaja, Tapi dari rebahnya sekeping hati, Akan bangkit seorang insan, Mengangkat martabat maruahnya, Yakin akan dirinya, Menjulang kembali kekuatannya, Menggegar kembali jeritan dan laungannya... Allahuakbar...."

1. Kalau perempuan tanya:Lawa ke budak pompuan tu?

Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?


2. Kalau perempuan tanya:You dah makan ke belum?

Makna tersembunyi:Jom pi makan. Lapar ni!


3. Kalau perempuan kata:Lawa-lawa la baju kat sini, yek.

Makna tersembunyi:Belikanlah untuk I.


4. Kalau perempuan kata:Rasa macam nak pening la.

Makna tersembunyi:Tolong picit kepala.


5. Kalau perempuan kata:Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi…

Makna tersembunyi:Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

6. Kalau perempuan kata:Kita lebih sesuai berkawan saja.

Makna tersembunyi:I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?


7. Kalau perempuan kata:I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla…

Makna tersembunyi:Hish… I rasa macam minat sesangat kat you. Rasa macam nak jadi awek you je.


8. Kalau perempuan tanya:You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?

Makna tersembunyi:Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.


9. Kalau perempuan kata:I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.

Makna tersembunyi:Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.


10. Kalau perempuan kata:I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. Ape yg `dia' dapat i pun dapat..

Makna tersembunyi:Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.


hahaha.. kelakar giler.. ini pun aku dapat dari satu blog bernama Laksamana Bentan...

korang ley la usha2 sikit blog nih...
Jom2...

-P@y Che-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan


Segala isi kandungan dan gambar-gambar di MUB's blog (Merancang Untuk Berjaya) ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada MUB's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998