Merancang Untuk Berjaya.....

"Kita bangkit dari kegagalan, Kita belajar dari kekecewaan, Dan kita mesti mengerti dan memahami, Apa yang kita alami hari ini, Bukan bererti matinya semangat, Berkubur keyakinan begitu sahaja, Tapi dari rebahnya sekeping hati, Akan bangkit seorang insan, Mengangkat martabat maruahnya, Yakin akan dirinya, Menjulang kembali kekuatannya, Menggegar kembali jeritan dan laungannya... Allahuakbar...."

Assalamualaikum...
hey...
kali nih, aku nk citer kisah sedeyh pasal kawan kepada kawan baik aku.... cukup baik dgn aku....
dan dye juga banyak bercrite dgn aku...

Mungkin ini kisah sedih... dan amik la pengajaran semua...
Aku tumpang simpati...

Inilah akibatnya risiko bercinta...

Aku pun xpaham.... Kisahnya bermula begini...

**Ehsan pak GoOgle
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Si A adalah kawan baik aku...
Si B adalah kawan baik A...

So.. diorang berkongsi la bercrite (A+B),sebab diorang beshfren terbaik!!... Si A baru je clash dengan seorang gurl.. dan A cukup sedeyh... dan A bertanye pada si B..

A : Kenape dye (awek A) wat aku macamni?? aku xde salah pape n xpenah buat salah...

B : Mungkin dye (awek A) da jumpe sesuatu yang lebih menyempurnakan hidup dye kot...

A : tapi kenape tak dari dulu dye tolak aku??

B : Mungkin dulu dye sayang... mungkin juga skunk nih sayang dye hilang tibe2 kot.. sebab aku juge penah merasakannya...

A : tapi kenape sekarang?? sob.. sob.. sob... (bapak ar, brutal2 tapi dalam hati ade taman)

**Ehsan pak GoOgle

B : erm..ko kene kuat. jangan layan sngat perasaan sedeyh tuh... 

A : aku memang xkesah kalu mende nih jadi dulu.. tapi hampir * tahun... aku sngat sayang dye.. aku sgt cinta dye...

B : tapi cinta xley dipaksa.. kadang2 mungkin dye sedang mencari yang terbaik untuk diri dye..

A : tapi kenape aku yang dipilihnya dulu?? aku tahu kite ade hak untuk pilih yang terbaik.. tapi kite ade hak ke untuk mempermainkan perasaan orang lain... kite ade hak ke untuk seksa jiwa orang lain...


B : ......... xtau ar aku... payah..... bla.. bla... bla...

**Ehsan pak GoOgle

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kawan2.. aku xtau nak cakap ape.. aku cume tumpang simpati.. itulah ranjau dan risiko kalu kite bercouple... Sakit bukan walaupun kite ikhlas sebenar-benarnya~

**Kepada semua reader, ade pape jawapan tak?? ade tak nasihat kepada kawan baik aku ini... tolong la... buruk aku tengok muke dye menangis.. hahahahahah!!!


-P@y Che-

18 PerancanG:

Amirah Idris said...

hadui. suruh je A tu cari awek baru, selesai masalah :D

nia Athena said...

suruh jerr A tu lpakan awek dye n cri gurl laen..bunga bkn skuntum kan???

Miss dorayAki said...

kadang2 Allah bg kita jumpa wrong person dlu sebelum jumpa da right one. dugaan itu lumrah kehidupan. nasihatkan dia, supaya dia tak terlampau sedih. sentiasalah berada disamping dia.

nadzirah aqilah said...

sedey2.. saya pernah berada di tempat kawan Payche tu.. memang jujur, sukar untuk terus menerima, luahkan sahaja apa yang terbuku dihati dengan teman yang dipercayai. jangan pernah sesekali simpan di dalam hati. kerana sampai bila-bila ianya akan tetap kekal dan tidak akan hilang dari ingatan..

dan yang paling penting, ingatlah Allah mengetahui segala yang terbaik untuk hambanya.. jadikan ini sebagai pengajaran untuk terus melangkah ke hadapan siapa sangka tanpa masa lalu kita tidak akan belajar erti sebuah kehidupan.. (^__^)

sory.. banyak plak ceritanya.. hehehe.. bunyi pun dah naik ngarut!! hahaha

Payche said...

@amirah.. ish.. kasar nampak.. hehe.. itu ar.. maybe dye terlalu sayangkan gurl tuh!

Payche said...

@niaAthena a'ah.. bunga bukan sekuntum ... itu la pasal... ish2..

@Miss dorayaki.. erm.. sy memang slalu bersama dyea... (*_*)

Payche said...

@nadzirah aqilah... thanx atas nasihat yang panjang.. hehehe!!!!

walaupun banyak membebel.. tp ade isi jugak!

temoxskema said...

aaaaa . not a gud advisor , tp , mybe c aweq ade alsn die kot . so , try la lupekn . owg ta sudi . kite taley pkse gax :D

Faizal Fredley said...

hmm..cinta kpd manusia x kekal..cintalah kpd yg maha ESA..tu jer yg dpt aku bgtau...aku pu pernah merasainya gak...

Payche said...

er... itu la..

Cinta kepada Yang Esa yang kekal abadi~

Cik Eliza said...

bunoh aje .

hahaha

=p

*kiddin'*

redho jek la...

bumi nie berputar..

t terkene balik pd dye.. kui3!

Ayien Zulkifli said...

ala suh dia sabar je la :")
itu jalan yang terbaik.

CahayaCintaIlahi said...

bila kita mula bercinta
maka kte kene hadapi
dugaan bercinta itu
mmm cinta kadangkala manis
kadangkala pahit
cinta itu memang buta
dan cinta itu sebenarnye
tak selalu indah kerana
kadang kadang cinta itu
lebih menyakitkan dari
duri yang tajam

Payche said...

@cik Eliza..
cukup jahat yea kamOO..
haha

@Ayien zulkifli..
Itulah.. da berbuih mulut nasihatkan dye nih~

Payche said...

@CahayacintaIlahi..
Thanx yea!!

(*_*)

Pyka Rahmat said...

gmabr tu buat aku tersenyum

Payche said...

@Pyka Rahmat...
gambar pe erk??

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah se orang TKW yg bekerja di kilang selangor malaysia, dan secara tidak sengaja sy lihat comentar pak Ramli dari singapur di internet tentang pesugihan dana hibah AKI SYEH MAULANA yg telah membuatnya sukses, saya pun coba buka situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya dan lihan no tlp aki, Saya pun langsug hubungi aki dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan uang RM 200 ribu yg sy minta benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan


Segala isi kandungan dan gambar-gambar di MUB's blog (Merancang Untuk Berjaya) ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada MUB's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998