Merancang Untuk Berjaya.....

"Kita bangkit dari kegagalan, Kita belajar dari kekecewaan, Dan kita mesti mengerti dan memahami, Apa yang kita alami hari ini, Bukan bererti matinya semangat, Berkubur keyakinan begitu sahaja, Tapi dari rebahnya sekeping hati, Akan bangkit seorang insan, Mengangkat martabat maruahnya, Yakin akan dirinya, Menjulang kembali kekuatannya, Menggegar kembali jeritan dan laungannya... Allahuakbar...."

Assalamualaikum!!
Hai.. lupe nak update Blog semalam...
ha.. arini nak ngomel2 pasal sejarah..

Bak lagu tomok a.k.a New Boyz... Sejarah Mungkin Berulang...
Nyiahaha...

Xde papepun.. Juz nak berkongsi pasal Sejarah...
Kadang2 ade yang berkate2 "Kite perlu merancang masa depan"...
Tapi bagi aku... semua perkara perlu dirancang,,, Setiap mende perlu dirancang... bile tak dirancang, there will be sumtin wrong!!(betol ke speakin aku nih)..

Hahha... Setiap hari aku berdoa...
Semoga sejarah hidup aku menjadi 'Kenangan yang bermakne'...
Sape sangka... tibe2 'engko akan duduk sorang2 n tersengih2 bile engko pikirkan masa lalu'... betol x??
hahaha...

**Teka la mane satu aku!!! hahah...

Gambar nih bukan aku nak rancang ' camne nak jadi kecik2 cam dalam gambar nih'... 
Juz gambar nih menjadi suatu kenangan n pengajaran kepada hidup aku...
Sebagaimana...

Keakraban
+
Keikhlasan
+
Kerjasama
+
Kasih sayang
+
Persahabatan

Ini semua  nilai2 yang perlu... Kalu korang nak tahu kisah disebalik gambar di atas n di bawah ini... Waktu nih,... aku bersekolah di SK CLifford... Time nih, UPSR.. kalu korang nak tau.. gambar di atas nih, waktu kiteorang Juara Bola Sepak Zon Bukit Chandan.. ahaha.. Aku main keeper... tp simpanan! jadi laa...
Sebelum final tuh, pagi, kami ke perlawanan Sepak Takraw.. ha, waktu nih, aku mesti pemain utama.. haha..

Yang aku nak citer.. mase nih... Kami semua bekerjasama... walaupun letih.. kami same2 berusaha.. kami SAMA- SAMA... Dengan semangat kawan.. dengan kasih Sayang cikgu... kami JUARA kedua-dua game tuh...


**Dari kecik sampai la besaq! same je besaq!!! haha.. nape baju aku len?lu pikir la sendiri!

**Mase nih aku form 4 kot.. mase nih Johan Kuala Kangsar!.. haha.. besh kenangan dulu.. tekong kuda yang menjadi!

**Ketika ini lak.. Gol Keeper utama URP club... men bola la plak.. Yang len nih semua senior2 aku~

**Ini adalah career terakhir aku sebagai pemain sepak takraw.. Mase nih, aku men tok UTM... Masum.. Mase gambar nih diambil, kiteorang lepak2 dgn budak2 UTM len kat pusat Skuasy Bukit Jalil...~~
 So.. sejarah cukup bermakne dalam hidup aku.. aku ingin kembali seperti gambar di atas..


**Kepada semua reader... saya masih seperti dulu bukan?? haha.. ini semua hanya lah sejarah!

-P@y Che-

3 PerancanG:

qasehraihan said...

u can do it!!...hehe

dtg bls drop komen..

Payche said...

hey... rajin ye akak qasehraihan~

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah se orang TKW yg bekerja di kilang selangor malaysia, dan secara tidak sengaja sy lihat comentar pak Ramli dari singapur di internet tentang pesugihan dana hibah AKI SYEH MAULANA yg telah membuatnya sukses, saya pun coba buka situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya dan lihan no tlp aki, Saya pun langsug hubungi aki dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan uang RM 200 ribu yg sy minta benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan


Segala isi kandungan dan gambar-gambar di MUB's blog (Merancang Untuk Berjaya) ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada MUB's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998