Merancang Untuk Berjaya.....

"Kita bangkit dari kegagalan, Kita belajar dari kekecewaan, Dan kita mesti mengerti dan memahami, Apa yang kita alami hari ini, Bukan bererti matinya semangat, Berkubur keyakinan begitu sahaja, Tapi dari rebahnya sekeping hati, Akan bangkit seorang insan, Mengangkat martabat maruahnya, Yakin akan dirinya, Menjulang kembali kekuatannya, Menggegar kembali jeritan dan laungannya... Allahuakbar...."

Assalamualaikum..
Hari ini.. aku nak berkongsi pengalaman aku ketika temuduga yang baru aku pergi tempoh hari...
 Pada mulanya ingat cam tak nak pergi.. tapi akhirnya.. aku pergi la jugak...
untuk jawatan Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Wilayah...
kat mana??
ha. yang nih rahsia je la.. sape yang tahu kene la diam..
shuuuuuiiiiiihhhh.........

Haha..
bertolak seawal pagi.. 6.15 pagi... nyiahaha... n aku sampai di sana dalam jam 8.50 pagi... Yeah.. kene tepati mase bukan??
haha.. Pakaian kene bergaya... bertali leher...
kasut kulit konfem(aku slalu simpan kasut nih coz kat pejabat aku gune kasut crocs jek)..
Sambil bawa 'kelayakan' aku...
hahaha!!

 fuh.. asal kosong je bangunan nih.. rupenye.. ini bangunan baru la.. banyak mende diorang tak buat ag..
ruang pun banyak terluang.. haha..
So, masuk je da jumpe ramai calon2 temuduga.. tengok2 pada list name ade 17 orang! aku orang yang ke bape ek.. entah...

 Yang pasti ramai juga yang aku kenal..
Senior UTM ade dua orang..
Sorang Zakeya, sorang wan messi... dua orang member praktikal dulu...
sorang Tutor Uitm.. dari Firm pun ade...
tapi yang pasti kebanyakannya student Uitm

 hahaha.. so yang besh ade 2 peringkat interview nih...

Peringkat 1 : Ujian GIS dan Autocad
Peringkat 2 : Public Speaking
Peringkat 3 : Temuduga

 Hahaha... mase peringkat 1... ade dua ujian.. walaupun mudah.. kalu xamalkan.. korang akan lupe bukan..
Aku gagal satu ujian.. aku xingat da GIS.. hahaha!!!! siot tol!! Las aku training kat MPKK aritu..

 Peringkat ke-2 pula Public Speaking.. Nasib baik dalam bahasa melayu.. hahah.. kalu tak tergagap aku!!
hahah.. soalan dye... Huraikan ape itu 'KERAJAAN KETIGA' dalam pentadbiran negara??... terbaik ar!!
Thanx to Pn azina.. sebab ade ajar kat UTM dulu.. n aku boleh la huraikan sedikit2 pasal KERAJAAN KETIGA ini...

**Sekadar gambar hiasan.. Ehsan Pak Google
Peringkat ke-3 ialah....
TEmuduga oleh Pengarah PErancang kat situ.. kalu tak silap aku ade pegwai OSC, pegawai dari JPBD dan beberapa oarang yang lain... Berikut perbualan kami!!! hahaha...

Pegawai OSC maybe(Gurl) : awak baru graduate yea?? dari U mane??

Payche : dalam September tahun lepas... saya keluaran UTM!! (dengan muke bangga)

Pengarah : so, faizal... ape yang awak rasa awak ada lebih dari orang lain... awak ade. tapi orang lain tiada...???


**Sekadar gambar hiasan.. Ehsan Pak Google

Payche : Saya rasa bla bla bla.. (mase nih bukan main aku angkat punggong sendiri, tp aku rase aku ade perut yang lebih kot,hahaha)

Pengarah : Ok2.. dan saya ade bace dalam surat khabar Sinar tempoh hari, di mana MB Perak, ade menyatakan Bandar tett boleh dibangunkan sebagai Bandar Profesional... So, bagi awak, ape yang boleh dibangunkan disini??

Payche : Berdasarkan pengamatan dan pandangan saya.. bla bla. bla.. (malu ar nak citer,heheh)

Pengarah : ooo... dari segi bagaimana nak tarik orang datang ke sini? ape sektor dan elemen yang perlu dibangunkan??

Payche : Saya rasa semestinya sektor bla.. bla... bla.. (menyesal aku xstudy abis pasal bandar tett) dan sy juga melihat tahap kemampanan bandar tett dimana hanya mencapai sederhana mampan iaitu 76.19 shj mengikut sistem murniNET... (tau plak aku.. hehe)

Pengarah : ha... mengikut sektor yang dinyatakan, ape elemen yang mungkin awak nak cadangkan...
Payche : bla.. mungkin.. bla... bla... (aduih, ade lagi nak tanye)

Pengarah : ok... sy rase itu shaja je la... Insyaalaah... doa2 je la... kalu dapat, alhamdullillah, kalu tidak... apply la lagi jika ade kekosongan... 

Payche : Ok2.. xde masalah.. terima kasih yea... (aku salam semua n aku blah la)

hahahah!! so dari situ, baru la otak planning aku baru nak diperah... ahhaha.. siot je kan... memang terangkat gak pale otak nih menjawab... so... Memang terbaik ar interview kali ini,,, memang mencabar... Aku suke2!!

Dapat ke tidak aku tak kesah.. janji aku rase pengalaman yang aku timbang memang banyak giler.. pape pun doakan2 yea untuk payche!

So.. itu shaja tentang interview aku... selepas itu, aku terus gerak ke KL... sebab mencari sumtin yang berharga kat sane... 

thanx semua sebab membace...

**bandar tett itu adalah rahsia ye korang semua.. bye2...

-P@y Che-

14 PerancanG:

selipar biru said...

all the best!

doa byk2~

Payche said...

yeah!!! thanx!

IEKAH MOKRI said...

all the best......insyaalah dah g temuduga pasni doa2 lah bebanyak minta2 dipermudahkan urusan plehnyer

Mawar_berduri said...

Good Luck :)

Payche said...

@iekah mokri..
yeke.. insyallah!!

@mawar_berduri...
thanx yea!

SyedGraphiX said...

knapa rahsia plak ni :P

Payche said...

lar.. haha.. saje ar nak rahsia~ hahaha

sAsyA said...

all da best :)
tetiba ase nebes nk interview nt
huhuhu

Payche said...

@syasya.. nape?? interview jugak ke 6t??

+qAsiH naDiRa+ said...

terbaiklah interview awk~makin takut plak nak g cari keje t pas abes belajar~heehehe~

Payche said...

ish. ape lak takut..
tuh semua pengalaman la awak!

Ummi AmnaAmzar said...

ummi bc ummi yg berdebar tau sbb ummi ni dah penah interview gomen lenih dr 5 kali...hehe tp jwtn pemb. tadbir jerrrr

Payche said...

@Ummi!

yeah...
slalu ke???
hehe...
same la..
skunk pown sy PT je nih...
nih kire 1st time pegi interview gred tinggi ckit..
hahah!

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah se orang TKW yg bekerja di kilang selangor malaysia, dan secara tidak sengaja sy lihat comentar pak Ramli dari singapur di internet tentang pesugihan dana hibah AKI SYEH MAULANA yg telah membuatnya sukses, saya pun coba buka situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya dan lihan no tlp aki, Saya pun langsug hubungi aki dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan uang RM 200 ribu yg sy minta benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan


Segala isi kandungan dan gambar-gambar di MUB's blog (Merancang Untuk Berjaya) ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada MUB's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi


Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998